ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص



ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت های سهامی خاص یکی از انواع شرکت های تجاری در ایران در هنگام تاسیس می باشد. به این حالت که به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب در تایخ شمسی یا خورشیدی 24 اسفند ماه 1347، شرکت های سهامی را می توان به دو نوع تقسیم کرد :

دسته اول در واقع شرکت های سهامی خاص هستند که :

که کلیه سرمایه مالی آن ها در موقع تاسیس به طور منحصر توسط تاسیس کنندگان تامین می گردد.

دسته دوم شرکت های سهامی عام هستند که :

موسسین و تاسیس کنندگان آن ها قسمتی از سرمایه مالی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم جذب می کنند.
به دلیل اینکه ایجاد شرکت های سهامی عام دارای تشریفاتی طولانی مدتی است، می توان اینطور گفت که مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاً شرکای کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که در واقع به شرح فوق شرکت سهامی خاص نامیده می شود. چنانچه این را بخواهیم که تشریفات شرکت سهامی خاص را نسبت به شرکت سهامی عام به شرحی خلاصه کنیم باید این مطلب را بگوییم که در مورد شرکت های سهامی خاص، مورد یک اینکه تشریفات پذیره نویسی وجود ندارد، مورد دوم اینکه ورقه تعهد وجود ندارد، سومین مورد این مطلب که تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست.
در مورد تشکیل و تاسیس ثبت شرکت سهامی خاص
در مورد تشکیل و تاسیس شرکت سهامی خاص می توان گفت که این شرکت بلافاصله بعد از اجرای کلیه اقدامات اولیه که مشمول تعهد سرمایه و انتخاب مدیران و بازرسان و امضای اساسنامه است به وسیله تاسیس کنندگان تشکیل می شود. تعهد کلیه سهام و پرداخت مبالغ نقدی لازم، امضای اساسنامه ها، انتخاب کردن مدیران و بازرسان و همچین قبول سمت کتبی آنان، شرکت را تشکیل می دهد.

ادامه مطلب را در سایت شرکت بخوانید

تشریفات مورد احتیاج در هنگام تشکیل شرکت سهامی خاص :

برای تشکیل و تاسیس شرکت سهامی خاص باید نکاتی را رعایت کرد که در زیر به این نکته ها پرداخته می شود.

1 – در این باره می توان این مطلب را ذکر کرد که اظهارنامه ی مشعر که نشان دهنده بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی است و حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که در واقع نباید کمتر از مقداری درصدی یعنی 35% کل سهام موجود باشد. در ضمن تادیه و تقویم سرمایه غیر نقدی و تفکیک آن در قسمت مربوط به اظهارنامه و ذکر سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی می باشد.

در واقع این قسمت به موجب ماده قانونی 7 قانون تجارت و بازرگانی مندرجات اظهارنامه شرکت سهامی که باید دارای امضای کلیه موسسین و تاسیس کنندگان و قید تاریخ باشد که این موارد بشرح زیر می باشد :

هویت کامل و اقامتگاه موسسین
مرکز اصلی شرکت
نام شرکت
موضوع شرکت
مدت شرکت
مبلغ و همچنین هزینه مالی و سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد بودن و همچنین غیر نقد بودن آن به تفکیک

این مطلب باید گفته شود که تعهدات سهام با نام و بی نام و هزینه اسمی آن ها و در صورتی که سهام ممتاز آن همچنین مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام
در واقع به میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که هر کدام از آن ها پرداخت کرده اند با تعیین شماره حساب آنها و نام بانکی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است
در مورد آورده های غیر نقدی، تعیین وصف حال و مشخصات و ارزش و بهای آن به نحوی که بتوان از کم و کیف آورده غیر نقد اطلاع حاصل نمود.

ادامه مطلب را در ویرگول بخوانید

#ثبت #شرکت #سهامی #خاص

آموزش تصویری ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص,مراحل ثبت شرکت سهامی خاص,آموزش ثبت شرکت سهامی خاص,ثبت شرکت سهامی,مراحل ثبت شرکت سهامی,آموزش ثبت شرکت سهامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *