آموزش وضو گرفتن تصویری قدم به قدم

آموزش وضو گرفتن تصویری قدم به قدم



آموزش نیت وضو گرفتن

در سبک زندگی اسلامی و دین اسلام نیت شرط اول هر عملی است که انجام آن برای جلب رضای الله صورت می‌گیرد. فراموش نکنید که برای انجام صحیح وضو نیاز است که قبل از هر کاری به صورت کامل روی خودتان متمرکز شوید و درون‌تان را آرام کنید. سپس بدون هیچ فکر اضافه‌ای ذهن‌تان را حول پیش بردن صحیح مراحل وضو گرفتن نگاه دارید.

نیت کردن با صدای بلند انجام نمی‌شود و به نوعی در درون و قلب هر فرد صورت می‌گیرد. استفاده از کلمه “بسم الله” می‌تواند کمک شایانی در آرام کردن اوضاع درونی‌تان باشد. البته می‌توانید نیت را به هر نحوی که راحت‌تر هستید انجام دهید. در این آموزش روی نیت قبل از وضو تاکید می‌شود.
شستشوی دست
how to perform wudu 23432434 – چگونه وضو بگیریم؟
از دست چپ برای شستن دست راست استفاده کنید؛ این عمل باید سه بار تکرار شود. سپس سه بار از دست راست برای شستن دست چپ بهره بگیرید. مطمئن شوید که بین انگشتان تا مچ دست را به خوبی شسته‌اید.

شستشوی دهان
how to perform wudu 5455478 – چگونه وضو بگیریم؟
با دست راست سه بار آب به دهان‌تان بریزید. آب را به خوبی در داخل دهان بگردانید و بعد خارج کنید. با این کار تمام تکه‌های مواد غذایی از دهان‌تان بیرون می‌آید.

نوشته های مشابه
how to deal with annoying people 43554657 – چگونه وضو بگیریم؟
چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟
۳۰ مهر, ۱۳۹۹
self esteem vs self confidence difference 234324 220×150 – چگونه وضو بگیریم؟
چگونه تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس را متوجه شویم؟
۳ هفته پیش
شستشوی بینی
how to perform wudu 5465447 – چگونه وضو بگیریم؟
سه دفعه و با دست راست مقداری آب به داخل بینی خود بریزید. می‌توان از دست چپ برای بستن یکی از مجراهای بینی و بیرون دادن هوا از مجرای دیگر استفاده کرد. همچنین می‌توانید مقدار بسیار کمی آب را با بینی به داخل بالا بکشید اما مراقب باشید که احساس خفگی به شما دست ندهد. در صورتی که نمی‌توانید این کار را انجام دهید تنها خیس کردن انگشت و آب زدن به بخش‌های پایینی بینی کافی است.
از سلامت و پاکی آب مورد استفاده در هنگام انجام احکام وضو اطمینان حاصل کنید. در برخی نقاط گرمسیر دنیا، آب ممکن است به نوعی آمیب به نام نگلیریا فاولری آلوده باشد که با استنشاق آن به درون بینی می‌تواند موجب ایجاد گونه‌ای نادر از عفونت مغز شود. حتی آب شهری برخی نقاط از دنیا هم می‌تواند آلوده باشد. بنابراین در صورتی که به تمیزی آب مورد استفاده مشکوک هستید بهتر است آن را به مدت یک دقیقه یا نهایتا سه دقیقه بجوشانید سپس برای شستشوی بینی از آن بهره ببرید.
شستشوی صورت
how to perform wudu 435467 – چگونه وضو بگیریم؟
سه بار آب را با دو دست خود به صورت‌تان بزنید به صورتی که تمامی سطح صورت از گوش راست تا گوش چپ و از بالای پیشانی تا چانه را دربرگیرد.

شستشوی ساعد
از مچ دست تا آرنج دست راست را سه بار با دست چپ بشویید و بعد از آن همین کار را با دست راست روی دست چپ تکرار کنید. برای دیدن شیوه صحیح این مرحله به ویدیویی که در ادامه مطلب آمده است توجه بفرمایید.

در صورتی که دست‌تان را گچ گرفته‌اید تنها کافی است که آب را روی آن بریزید.
مسح سر در وضو
how to perform wudu 4545768 – چگونه وضو بگیریم؟
شستشوی سر یا مسح سر یکی از مراحل وضو گرفتن صحیح است. دست‌های خود را خیس کرده و یک بار به آرامی آن را از پیشانی تا پشت سر خود بکشید.

شستشوی گوش
how to perform wudu 5345576 – چگونه وضو بگیریم؟
از انگشت‌ها برای شستشوی تمامی بخش‌های گوش خود استفاده کنید. با انگشت شَست می‌توان به راحتی پشت گوش را از بالا تا پایین شُست. این کار را تنها یک بار انجام دهید.
شستشوی پا
پاهای خود را کامل و تا قوزک بشویید. از انگشتان دست برای پاکسازی هر چیزی که لای انگشتان پای‌تان است استفاده نمایید. این کار را با پای راست شروع کرده و سعی کنید هر پا را سه مرتبه و پشت سر هم با آب مالش دهید.
حفظ ترتیب مراحل وضو گرفتن
در آموزش وضو تاکید روی حفظ ترتیب مراحل است و باید هر مرحله را با دقت و به ترتیب پیش ببرید. در صورتی که در انجام مراحل یا حفظ ترتیب دچار مشکل شدید باید وضو را دوباره از اول از سر بگیرید. در صورتی که دوست دارید وضو گرفتن را به صورت عملی ببینید می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده نمایید:

#آموزش #وضو #گرفتن #تصویری #قدم #به #قدم

آموزش تصویری وضو گرفتن

آموزش وضو,آموزش وضو به زبان انگلیسی,آموزش وضوء,وضو,آموزش کامل وضو گرفتن,روش صحیح وضو گرفتن,آموزش صحیح وضو,روش صحیح وضو,آموزش نیت وضو گرفتن,انجام صحیح وضو,شستن دست ها,شستن صورت,شستن دهان,شستن دماغ,شستن,شستن گوش,وضو گرفتن برای نماز,آموزش نماز,نیت کردن با صدای بلند,حفظ ترتیب مراحل وضو,آموزش وضو تاکید روی,آموزش وضو گرفتن,آموزش در مورد وضو,آموزش وضو و نماز,وضو گرفتن,آموزش وضو گرفتن زنان,آموزش وضو برای کودکان,آموزش وضو شیعه,آموزش وضو اهل سنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *